El 'Rèquiem' de Fauré, al Teatre Auditori
Amics de la Unió, el Cor de Cambra i l'OCGr s'uneixen en memòria del bombardeig
El Teatre Auditori de Granollers acull aquest diumenge el concert del Rèquiem de Fauré, en el marc de la programació per commemorar el 85è aniversari del bombardeig a la ciutat. El Cor Jove, el Cor Mixt i el Cor Arpegi dels Amics de la Unió, juntament amb el Cor de Cambra i l'Orquestra de Cambra de Granollers (OCGR), s'han unit per recordar a les víctimes a través de la música del compositor i pianista francès.
En aquesta obra, que es va estrenar l'any 1888 a l'Església de la Madeleine de París, Gabriel Fauré va voler plasmar la mort des d'un punt de vista esperançador. La proposta, que és coneguda universalment, ha estat interpretada a milers de sales d'arreu del món. En aquesta ocasió, les agrupacions musicals granollerines han optat per interpretar una versió d'aquesta obra del mateix autor, escrita l'any 1893.
Una hora abans de la funció, el crític musical Xavier Chavarria farà una presentació de l'espectacle per aportar un context als espectadors. Chavarria aprofundirà en el repertori, la vida i importància del compositor i en les curiositats de les melodies.
El concert de les formacions granollerines ha venut gairebé totes les entrades, i només queda el 10% de les localitats disponibles.