Benvingut, gener!

Regidora de Junts per Granollers i president de Gran Centre

Acomiadàvem l’any 2021 amb un desembre mogut, parlant des del punt de vista de la pandèmia; en “petit comitè” brindàvem per rebre un 2022 més optimista amb l’esperança il·lusa que el canvi de número ens revertís la situació del moment. Però l’arribada de la sisena onada de la Covid-19 amb la variant òmicron ens ha portat novament restriccions a tots nivells. Els alts índexs de contagis i propagació del virus han tornat a incidir a les nostres vides, al nostre entorn més proper, als hospitals, a les sanitàries, a les escoles i un llarg etcètera amb tota mena de matisos que segur que no cabrien en aquest article.

Si, per una banda, és cert que el fet de tenir un alt percentatge de la població vacunada -almenys en una majoria de casos- ha disminuït el risc de gravetat en la malaltia, per altra banda, els sectors econòmics més perjudicats en els darrers dos anys, com l’oci nocturn, la cultura, la restauració i el comerç, han tornat a rebre un fort impacte amb aquesta nova onada.

En iniciar-se el darrer trimestre del 2021, pel que fa al comerç, semblava que tot tornava a una enyorada normalitat en l’activitat després d’uns resultats de facturació a l’alça que ens remetien a xifres anteriors o iguals al 2019, amb la predisposició del consumidor de seguir fidel al comerç de proximitat, i la tornada als hàbits i costums socials d’abans de la pandèmia. Tot plegat va induir a una visió compartida per molts comerciants a fer pronòstics positius per una de les campanyes més fortes de l’any: el Nadal.

Si tot indica que sembla que no s’han complert aquests pronòstics més optimistes, sí que hi ha coincidència en el fet que s’ha salvat la campanya més important de l’any. Ara, quin és el futur més immediat del sector…? Donem la benvinguda al 2022 amb més incerteses que mai, conscients que la puja del preu de la llum i dels combustibles, la manca de microxips i d’altres matèries primeres incidiran en l’augment generalitzat dels preus i que això repercutirà directament, també, en el consumidor final.

El comerç es prepara per vèncer aquesta sisena onada: afrontar un nou any amb optimisme, al peu del canó, oferint servei, qualitat i atenció personalitzada; adaptant-se a la demanda, donant llum i vida als carrers; donant feina a veïns i veïnes, contribuint, tributant i complint amb els seus deures. Però siguem realistes, el moment és complex i l’administració ha de vetllar pel col·lectiu, ha de continuar ajudant a fer possible la remuntada del sector, i ho ha de fer flexibilitzant les obligacions, ampliant i dotant de fons noves línies d’ajuts i subvencions (per inversions, per manteniment de llocs de treball, per digitalització, per reformes...).

Cal que la societat entengui que fer confiança i comprar al comerç local, de proximitat, és una garantia per impedir que la crisi financera derivada de la Covid-19 acabi asfixiant al sector. Perquè a part de ganes i optimisme és necessari el suport econòmic, a tots els nivells, que permeti estabilitzar la situació i garantir-ne la continuïtat.

Per tant, donem la benvinguda al gener i als nous propòsits, perquè som una societat compromesa i treballadora que no es dona per vençuda! Ànims i feliç 2022!

Edicions locals